Wydatki budżetowe w JST - w 2021 r.
Termin 27.10.2021 r. / Miejsce: online
Czas szkolenia: 10:00 - 14:30
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w obszarze wydatków jednostek budżetowych, ze szczególnym podkreśleniem apsektów praktycznych. Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się jakie są nowe uprawnienia wójta w zakresie zmiany budżetu JST czy funkcjonowania dotacji oraz jakie czyny stanowią naruszenie dyscypliny finansów publicznych a także jak prawidłowo przedstawić dane w sprawozdaniach budżetowych w zakresie dochodów, należności, wydatków i zobowiązań.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do skarbników, księgowych i innych pracowników komórek finansowo - księgowych jednostek samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek organizacyjnych, ministerstw, urzędów wojewódzkich, urzędów centralnych, województw, powiatów, gmin, samorządowych zakładów budżetowych, funduszy celowych, agencji wykonawczych, instytucji gospodarki budżetowej, placówek dyplomatycznych i innych podmiotów np. ZUS, KRUS.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Ewidencja syntetyczna i analityczna wydatków budżetowych.
2. Wydatek budżetowy a koszt – zasada kasowa i zasada memoriałowa.
3. System upoważnień do dokonywania wydatków budżetowych.
4. Warianty ponoszenia wydatków budżetowych - realizacja zadań statusowych jednostki:
a.siłami własnymi,
b.zleceniem zewnętrznym,
c.powierzeniem realizacji zadania.
5. Etapy ewidencji kosztów i wydatków w księgach rachunkowych jednostki:
a. plan,
b. zaangażowanie,
c. zobowiązanie,
d. wydatek.
6. Finansowanie inwestycji, zakupów inwestycyjnych, remontów:
a. ewidencja księgowa,
b. klasyfikacja budżetowa.
7. Wydatki niewygasające.
8. Zobowiązania finansowe, w tym wymagalne - pojęcie, zasady prowadzenia ewidencji analitycznej.
9. Inne zasady funkcjonowania wydatkowego w okresie epidemii m.in. zmiana uprawnień wójta w zakresie zmiany budżetu JST czy funkcjonowania dotacji.
10. Rozliczanie wydatków budżetowych z budżetem - zasady i terminy.
11. Wydatki w sprawozdawczości budżetowej – najczęstsze błędy i nieprawidłowości.
12. Naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie wydatków budżetowych - szczególnie w sytuacji epidemii.
13. Dyskusja uczestników - pytania i odpowiedzi.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu on-line:
- jednej osoby 390zł netto + 23% VAT
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia. Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Płatności: należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia - na wskazany na potwierdzeniu numer konta.
Warunki rezygnacji: rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Po tym terminie rezygnacja wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia w 100 %.Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat szkolenia, datę szkolenia, imię i nazwisko uczestnika, dane do wystawienia faktury.
Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania, w przypadku gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł go przeprowadzić.
Zgłoszenie uczestnictwa(karta zgłoszeniowa)
Oświadczenie VAT (do pobrania)
Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Aneta Mielecka
tel. (22) 46-49-718
fax (22) 46-49-752
e-mail: aneta.mielecka@irip.pl